Retail 26: Daniel Löfkvist, Stadium

I detta avsnitt möter vi Daniel Löfkvist, operativ chef och tillförordnad VD på Stadium. Daniel berättar om konsten att balansera Stadiums kundlöfte med Stadium Outlets starka prisposition, hur pandemiåren paradoxalt blev några av de bästa i företagets historia och varför branschen måste hitta en väg bort från Black Friday. Daniel reflekterar även över konkurrensen i sporthandeln, varför Decathlons avhopp var en lättnad och hur Stadium ser på sin egen expansion både online och i butik. Dessutom gräver vi i hur marknadsplatser, egna varumärken och retail media påverkar strategin framåt. Ett välfyllt avsnitt med allt du måste veta om svensk sporthandel inför 2026.

 Innehåll 

02:00 – Black Friday skapar en osund marknad

04:00 – Från golvet i Borlänge till koncernledning

06:00 – Därför är Stadium Outlet avgörande i lågprisracet

14:00 – Åren efter pandemin: de bästa i Stadiums historia

19:00 – “Vi köper fortfarande för mycket varor”

23:00 – Prylar ut, löpning in

29:00 – Egna varumärken + starka brands = en vinnande kombination

33:00 – Everest goes D2C

35:30 – Nikes test visar: återförsäljaren är hetare än någonsin

40:30 – E-handeln växer, men butiksnätet också

42:00 – De största konkurrenterna är inte sporthandeln

44:00 – Marknadsplatsen breddar Stadiums erbjudande

48:00 – Retail Media: leverantörer kan köpa synlighet online och i butik

54:00 – 2026 ser lovande ut, men tuffare tider väntar

Kontakta Daniel Löfkvist

Föregående
Föregående

Retail 26: Smarta kunddjävlar!

Nästa
Nästa

Detaljhandelspodden by HUI: Rekord i år igen!