Retail 26 – Jacob Loven: Retail Media stärker din affär

Techprofilen och retailspecialisten Jacob Loven gästar Detaljhandelspodden och reder ut begreppet Retail Media. Hur kan du som handlare sälja en del av din yta till leverantörer, skapa nya intäkter med hög marginal och få ut mer av den trafik du redan har?

 Innehåll:

01:00 Fån Digitala Draken till techrådgivare

04:00 Med retail media har handlare möjlighet att skapa en intäkt på sin trafik

07:00 Samarbetet mellan retail och leverantör har alltid funnits men med ett digitalt perspektiv, data och möjligheten till uppföljning föds retail media

10:00 Dags för retail att börja sälja media – och låta leverantörerna konkurrera om ytan 13:00 Förstå medielandskapet – ta hjälp av din byrå

16:00 1-4 procent av dina totala intäkter bör komma från retail media, med 50-80 procent marginal

19:00 Trafiken avgör potentialen

22:00 Stor potential i samarbeten mellan flera olika aktörer som tillsammans skapar ett retail media-nätverk

24:30 Amazon kommer alltid vara störst med högst frekvens och konvertering. Fråga dig om din retail media-strategi ska bygga varumärke, snarare än konvertering?

29:00 Så börjar du din Retail Media-resa

32:00 Våga testa!

Nästa
Nästa

Retail 26 – Carl Eckerdal: Regeringen ger med den ena handen, men tar med den andra