Karin Mineur, Åhléns – Åhléns bygger butiker igen och tar fighten online

I Detaljhandelspoddens 149e avsnitt gästar Karin Mineur, inköpschef på Åhléns. Karin berättar om konsten att fokusera på kortsiktig överlevnad och samtidigt hålla ett långsiktigt perspektiv i en springande organisation. Vi får också en inblick i utformningen av det nya Åhléns, med Zlatanprodukter och varuhus i stadsstjärnor samtidigt som Åhléns online förbereds för att ta fighten med de stora e-handelsföretagen.

 

Innehåll:

01:00 Kina fortfarande viktiga i värdekedjan

07:00 Bred kundbas som grund för ett fantastiskt varumärke

09:00 Kö när Åhléns öppnar upp i stadskärnor igen

11:00 Från Powerpointslides till en tydlig affärsnära ägare med fokus på operations

13:00 Konsten att fokusera på kortsiktig överlevnad och samtidigt hålla ett långsiktigt perspektiv

16:00 Från optimering av olika avdelningar till att få ihop erbjudandet för helheten i det nya Åhléns

20:00 En springande organisation i kombination med ödmjukt ledarskap inför snabb förändring

27:00 Betydelsen av det välkända varumärket Åhléns kan inte underskattas

31:00 Kanalerna bygger varandra och Åhlens.se har stor potential att slåss online!

35:00 Retail Media en jätteviktig del för Åhléns

37:00 Varuhushandel fungerar, men prispositionen är viktig

40:00 Framtidsfokus är lönsamhet, att ta hand om kunden och att arbeta med sortimentet

 

Karin hittar ni här:

linkedin.com/in/karin-mineur-44a06410

Föregående
Föregående

Rebecka Berntsson, Amazon – E-handel och One Stop Shop utvecklar handeln och minskar antalet körda mil

Nästa
Nästa

Christina Ericsson, Telia – E-handelns utveckling har aldrig gått snabbare