Karin Mineur, Åhléns – Åhléns bygger butiker igen och tar fighten online
I Detaljhandelspoddens 149e avsnitt gästar Karin Mineur, inköpschef på Åhléns. Karin berättar om konsten att fokusera på kortsiktig överlevnad och samtidigt hålla ett långsiktigt perspektiv i en springande organisation. Vi får också en inblick i utformningen av det nya Åhléns, med Zlatanprodukter och varuhus i stadsstjärnor samtidigt som Åhléns online förbereds för att ta fighten med de stora e-handelsföretagen.
Innehåll:
01:00 Kina fortfarande viktiga i värdekedjan
07:00 Bred kundbas som grund för ett fantastiskt varumärke
09:00 Kö när Åhléns öppnar upp i stadskärnor igen
11:00 Från Powerpointslides till en tydlig affärsnära ägare med fokus på operations
13:00 Konsten att fokusera på kortsiktig överlevnad och samtidigt hålla ett långsiktigt perspektiv
16:00 Från optimering av olika avdelningar till att få ihop erbjudandet för helheten i det nya Åhléns
20:00 En springande organisation i kombination med ödmjukt ledarskap inför snabb förändring
27:00 Betydelsen av det välkända varumärket Åhléns kan inte underskattas
31:00 Kanalerna bygger varandra och Åhlens.se har stor potential att slåss online!
35:00 Retail Media en jätteviktig del för Åhléns
37:00 Varuhushandel fungerar, men prispositionen är viktig
40:00 Framtidsfokus är lönsamhet, att ta hand om kunden och att arbeta med sortimentet
Karin hittar ni här: