Christina Ericsson, Telia – E-handelns utveckling har aldrig gått snabbare

I Detaljhandelspoddens 148:e avsnitt gästas vi av Christina Ericsson, Head of Digital B2C på Telia. Christina delar med sig av sina insikter som digitaliseringsstjärna och berättar om handelns snabba utveckling, hur AI skapar nya möjligheter inom bland annat sök och prissättning – men också ställer högre krav på tekniskt kunnande och kompetensutveckling.

 Innehåll

01:00 – E-handelns utveckling har aldrig varit så intensiv som nu

08:00 – Butikerna är fortfarande den största kanalen

12:00 – E-handel pågår dygnet runt – du kan aldrig slappna av

24:00 – Starka varumärken har ett försprång i en mer digital och AI-driven värld

28:00 – AI förändrar sök i grunden och öppnar en ny trafikkälla

29:00 – Dynamisk prissättning öppnar nya möjligheter

33:00 – AI tar prissättningen till en ny nivå

38:00 – Teknikkunskap blir en allt viktigare framgångsfaktor inom e-handel

41:00 – Anpassning till AI och satsning på kompetensutveckling är dina viktigaste prioriteringar framåt

Föregående
Föregående

Karin Mineur, Åhléns – Åhléns bygger butiker igen och tar fighten online

Nästa
Nästa

Charlotta Dahlqvist, LINUM – Survival of the e-fittest