Christina Ericsson, Telia – E-handelns utveckling har aldrig gått snabbare
I Detaljhandelspoddens 148:e avsnitt gästas vi av Christina Ericsson, Head of Digital B2C på Telia. Christina delar med sig av sina insikter som digitaliseringsstjärna och berättar om handelns snabba utveckling, hur AI skapar nya möjligheter inom bland annat sök och prissättning – men också ställer högre krav på tekniskt kunnande och kompetensutveckling.
Innehåll
01:00 – E-handelns utveckling har aldrig varit så intensiv som nu
08:00 – Butikerna är fortfarande den största kanalen
12:00 – E-handel pågår dygnet runt – du kan aldrig slappna av
24:00 – Starka varumärken har ett försprång i en mer digital och AI-driven värld
28:00 – AI förändrar sök i grunden och öppnar en ny trafikkälla
29:00 – Dynamisk prissättning öppnar nya möjligheter
33:00 – AI tar prissättningen till en ny nivå
38:00 – Teknikkunskap blir en allt viktigare framgångsfaktor inom e-handel
41:00 – Anpassning till AI och satsning på kompetensutveckling är dina viktigaste prioriteringar framåt