Charlotta Dahlqvist, LINUM – Survival of the e-fittest

I avsnitt 147 av Detaljhandelspodden gästas vi av Charlotta Dahlqvist, VD för hemtextilföretaget och designvarumärket LINUM. Hon berättar om företagets resa – från 5 000 till 300 produkter – och hur den fokuseringen har gjort verksamheten mer effektiv. Vi får också en inblick i LINUMs framgångsrika trekanalsstrategi: The Communicator, The Volume Builders och The Friend Makers. Samtalet rör sig även kring utmaningar och möjligheter på den tyska marknaden och varför framtidens e-handel kräver att aktörerna är mer anpassningsbara än någonsin – bara de mest "e-fittest" kommer att överleva.

 Innehåll:

01:00 – Från två vävstolar i Indien 1966 till 300 anställda med försäljning via Amazon, wholesale och egna kanaler.

04:00 – Säsongsanpassade produkter som säkrar försäljning året runt

06:00 – Från 5 000 till 300 produkter – en väg till ökad effektivitet

08:00 – Kunderna styr sortimentsutvecklingen

12:00 – Glasnost och perestrojka i retail – ett skifte i behovet av affärsmodeller

16:00 – LINUMs trekanalsstrategi: The Communicator, The Volume Builders och The Friend Makers

20:00 – Tredagars popup för att möta kunden fysiskt

22:00 – Vikten av kampanjer med rätt tajming

28:00 – Fördelar med att arbeta med prissättning i euro

36:00 – Framtidens retailchefer står inför ökade krav

 

Charlotta hittar ni här:

linkedin.com/in/charlotta-dahlqvist-83673054

https://linumdesign.com

 

Workshop

https://www.work-shop.com

https://www.nextgenretailhub.com

 

Nästa
Nästa

Pär Svärdson, Apotea – Apotekens e-handelspenetration snart över 60 procent!