Pär Svärdson, Apotea – Apotekens e-handelspenetration snart över 60 procent!

Detaljhandelspoddens apoteksspecial avslutas med e-handelsikonen Pär Svärdson, VD och grundare av Apotea. Den blir en diskussion om e-handelns nästa steg, om att aldrig sluta arbeta med detaljerna, om logiken i att bygga ytterligare ett centrallager och tonårsdrömmen om börs vd som blev sann.

 Innehåll

01:00 Oroliga tider i världen stjälper inte apoteksbranschen

03:30 Vi blir lönsammare som företag om vi bryr oss om omvärlden

06:00 Att vara snabb är inte att vara slarvig

10:00 Det krävs ett ständigt arbete med detaljer för att vara det mest populära e-handelsföretaget

14:00 Prisskillnaderna jämfört med butikerna driver kunder till e-handeln

16:00 Att tjäna pengar med låg bruttomarginal och låga kostnader är du svår att konkurrera med

18:30 Demografi och receptbelagt via e-handel talar för ökad e-handelspenetration

21:00 Farmaceutbrist är en flaskhals för tillväxt

23:30 Självlärande AI-robotar i det nya lagret i Varberg

28:00 Ställ krav på aktörerna istället för att reglera marknaden

33:00 Från monopol till aktiv konkurrens

38:00 E-handelspenetrationen är högre än böcker inom en snar framtid

40:00 Framtidens handel drivs av samma grundbehov som alltid men ny teknik ändrar förutsättningarna

41:30 AI skapar e-handel 2.0 vilket kommer att öka skillnaderna ytterligare mellan fysisk och digital handel

43:00 Börsintroduktionen ett sätt att lyfta både kunder och den egna organisationen

Föregående
Föregående

Charlotta Dahlqvist, LINUM – Survival of the e-fittest

Nästa
Nästa

Rasmus Nerman, Apoteket – Utveckling av tjänsteerbjudandet avlastar vården och stärker de fysiska apoteken