Pär Svärdson, Apotea – Apotekens e-handelspenetration snart över 60 procent!
Detaljhandelspoddens apoteksspecial avslutas med e-handelsikonen Pär Svärdson, VD och grundare av Apotea. Den blir en diskussion om e-handelns nästa steg, om att aldrig sluta arbeta med detaljerna, om logiken i att bygga ytterligare ett centrallager och tonårsdrömmen om börs vd som blev sann.
Innehåll
01:00 Oroliga tider i världen stjälper inte apoteksbranschen
03:30 Vi blir lönsammare som företag om vi bryr oss om omvärlden
06:00 Att vara snabb är inte att vara slarvig
10:00 Det krävs ett ständigt arbete med detaljer för att vara det mest populära e-handelsföretaget
14:00 Prisskillnaderna jämfört med butikerna driver kunder till e-handeln
16:00 Att tjäna pengar med låg bruttomarginal och låga kostnader är du svår att konkurrera med
18:30 Demografi och receptbelagt via e-handel talar för ökad e-handelspenetration
21:00 Farmaceutbrist är en flaskhals för tillväxt
23:30 Självlärande AI-robotar i det nya lagret i Varberg
28:00 Ställ krav på aktörerna istället för att reglera marknaden
33:00 Från monopol till aktiv konkurrens
38:00 E-handelspenetrationen är högre än böcker inom en snar framtid
40:00 Framtidens handel drivs av samma grundbehov som alltid men ny teknik ändrar förutsättningarna
41:30 AI skapar e-handel 2.0 vilket kommer att öka skillnaderna ytterligare mellan fysisk och digital handel
43:00 Börsintroduktionen ett sätt att lyfta både kunder och den egna organisationen