Rasmus Nerman, Apoteket – Utveckling av tjänsteerbjudandet avlastar vården och stärker de fysiska apoteken

I Detaljhandelspoddens 145:e avsnitt möter vi Rasmus Nerman, VD på Apoteket. Rasmus berättar om apoteket Apoteket – det riktiga apoteket med branschens tyngsta varumärke och trovärdighet. Rasmus beskriver också hur e-handeln växer snabbt och hur tjänstifiering av butikerna kan stärka den viktiga roll som fysiska öppenvårdsapotek spelar.

Innehåll

01:00 Beredskapstider kräver större lager

05:30 Apotekens tillväxt drivs av läkemedel och sortimentsbreddning

09:00 I B2B får du bara en chans, medan du i retail får nya chanser varje dag

11:00 Apoteket: störst i branschen med 26 miljarder i omsättning

12:00 Stabil lönsamhet i butiksledet medan online påverkas av stora investeringar

15:00 Apotekets styrka gentemot konkurrenterna ligger i varumärkets tyngd och trovärdighet - även online!

18:00 Apoteket har de bästa förutsättningarna för att vara den ledande omniaktören

20:00 Trovärdighet framför sälj och det hetaste sortimentet

22:00 Tjänstifiering av apoteken kan avlasta vården

26:00 Receptbelagt förblir i huvudsak en fysisk affär

28:00 Vad händer med den fysiska handeln om bara receptbelagda varor utan marginal blir kvar?

32:00 Stora möjligheter att utveckla affären med leveranstjänster och butikerna som e-handelshubbar

35:00 Egna varumärkena är fantastiska produkter och varumärken med hög trovärdighet som skulle kunna förvaltas på ett helt nytt sätt

37:30 Framtid: E-handeln växer, butikerna består och tjänster blir centrala

43:00 Apoteken viktiga för att skapa en levande handel

Föregående
Föregående

Pär Svärdson, Apotea – Apotekens e-handelspenetration snart över 60 procent!

Nästa
Nästa

Jörgen Bitzekis, E-handeln har snart halva apoteksmarknaden